Thai wok gryta

2009-02-26 | 16:54:44 | Direktlänk | | 1 Kommentarer

Ingredienser:

6 färska champinjoner

1 paprika

1 burk kokosmjölk

1 gul lök

1 burk asiatiska wokgrönsaker

qournbitar

kryddor som jag använde: curry,curry oriental, vitlökspeppar, chilipulver,spiskummin men man kan ju ha vilka kryddor man vill.

(Kan inte säga för hur många personer det blir, beror ju på hur mycket man äter) Men 4 personer kanske.

Börja med att skära champinjonerna i små bitar och skär sedan paprikan i små bitar och löken. Bryn qournbitarna i smör eller olja, bryn sedan champinjonerna,löken och paprikan, sedan kan du he i wokgrönsakerna och kokosmjölken. Krydda sedan efter smak.

Jag rekommenderar att ha ris till för det är godare än makaroner.

Smaklig måltid!

Jag hade 2 burkar kokosmjölk och det blev för såsigt, så jag rekommenderar 1 burk kokosmjölk :).

 


Malin

Svar; Nu har jag kollat upp frakten och det blev.. 48 kr ._. men jag hoppas att det är ok ändå. Allt som allt blir det ju ungefär 60 kr för dig.

Jag förstår ifall du inte vill ha väskan längre : <3



Och du, jag har glömt bort vad din msn är .-. Ge mig? :

2009-02-26    20:25:03    http://hallonte.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback