Cupcakes

2009-02-13 | 23:05:27 | Direktlänk | Recept | 0 Kommentarer
100 g smör
2 st ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk 
1 st citron, skalet (Fast jag tog bara halva skalet, för jag tycker inte om när det smakar för mycket citron)
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill ha stora muffins och om du vill ha små, ställ då in 200 grader.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. 

Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

Placera ut pappersformar i en plåt och grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter eller tills dom är gyllenbruna.

Frosting:

Ingredienser


100 g Philadelphiaost
60 g mjukt smör
300 g (1pkt) florsocker
0.5 st citron, saften

Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt. 

Vispa i Philadelphiaosten.

Färga glasyren i olika färger med karamellfärg eller behåll den vit, jag själv tog röd karamellfärg :). 

Bred den på cupcakesen och pryd med vad du vill.

Men låt muffinsarna svalna innan du kladdar på frostingen, varning för smältrisk annars! Använd stora muffinsformar eller en sån där plåtgrejj annars är det risk för att muffinsformarna flyter ut som dom gjorde för mig.

Recept stulet ifrån sweetnothing.blogg.se. Ni borde kolla in bloggen,massa mysig!




Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback