Lucia

2009-12-13 | 08:52:00 | Direktlänk | Tankar | 8 Kommentarer
Nu är det Söndag och jag gick och la mig typ halv åtta haha. För jag råkade spendera natten med att prata med min roliga vän Jakob. Men sen så insåg jag nu när jag inte lyckades somna att skulle jag somna så skulle jag sova bort hela dagen igen. Så jag tänker sova några timmar på dagen. 3 timmar åtminstone så jag orkar hålla mig vaken och sen kan jag somna i någorlunda tid inatt. För jag mår skitdåligt då jag vaknar och upptäcker att jag har sovit bort dagen. Dessutom så finns det saker jag kan underhålla mig med och jag kan lägga mig och vila om jag blir för trött eller så. Nu är det lucia. Så glad Lucia eller något på er :). Jag låg och tänkte på en massa fina saker också, kom på precis vad Jonas ska få i julklapp och sen en sak jag ska hitta på till Sanna till, en liten pysselgrej. Åh, jag har blivit så pysslig på senaste och jag älskar det. Att vara kreativ är ju underbart! :). Jag kom på lite blogginlägg jag ska fixa. Jag började tänka på Jard som nyss har tagit livet utav sig och än fast jag inte kände honom så känns det så himla tråkigt. Speciellt då han bara var något år över 20 och för att jag tyckte att han var en sån himla häftig människa.

Sen så det där med att inte sova. Det är ju jävligt jobbigt att hålla sig vaken. Men vad tusan ska man göra om man vill vända tillbaka dygnet? Jag ska verkligen lyckas den här gången. För man mår inte bra av att ligga i sängen till eftermiddagen. Verkligen inte. Man ska njuta utav alla fina dagar och utav ljuset. Får väl acceptera att min mage kommer bli konstig idag igen över att jag inte sovit så mycket men fan det är det värt. För nu ska min dygnsrytmen bli bra! :) Jag har en massa saker jag ska pyssla med idag, så det kommer nog gå himla fint. :) Slå in paket,städa, pyssla osv :). Men ska nog ta det lugnt och vila ett tag. Kanske sova de där 3-4 timmarna när jag blir riktigt sjukt trött och sen komma igång och pyssla.

Dessutom inlägget jag skrev vid fyra, att jag inte mådde bra. Min deppighet försvann rätt snabbt. Bara för att jag pratade med så fina personer.

Ja, eftersom det är Lucia, ja. Så tänkte jag bjuda på en bild från när jag var femton år och  var med i luciatåget i nian :).

Nä, nu måste jag gå och ta en lussebulle och jag funderar på att sova de där timmarna nu HAHA. Eller inte. Vi får se hur det blir. Det blir spännande om jag lyckas vända tillbaks dygnsrytmen. Men jag vill verkligen göra det. För det värsta jag vet är att sova bort dagarna, då känns det som att man är bakis än fast man inte druckit någonting.

Hej svammelinlägg.

UPPDATERING: JAG HAR INTE SOVIT NÅGONTING ALLS OCH HAR VART UPPE I ÖVER ETT DYGN OCH VET NI VARFÖR JAG ÄR GLAD ÖVER DETTA? JAG KOMMER SOMNA VID NIO OM INTE TIDIGARE OCH SOVA SOM EN STOCK! WIHOOOOOOOO! :).

Fast skulle helst sova några timmar. Så man kan vara uppe längre än till nio... Haha. Får väl se hur det blir :). Skulle vilja läsa lite fina bloggar. Det är ju så himla fint och jag blir glad i själen utav det. Kan inte läsa bloggar då jag är såhär trött nämligen. Hehe. Nu har jag förresten pysslat ihop en julklapp och insett att Robert måste få den innan julafton om han inte vill ha extra tung packning då han åker bort på jul. För ja, den är tung! Men om Robert läser detta inlägg så kanske han börjar fundera massor. Men skitsamma. För han kommer aldrig lista ut vad det är :).

Jag ska ut och rasta hunden nu tänkte jag. Men måste klä på mig först. Suttit i pyjamas hela dagen :). Gött. Sen ska jag vara uppe en timme till innan jag ska sova i tolv timmar. Det behöver man efter man vart uppe hela natten. Kommer ju få ordning på min rytmen i alla fall. Så säg grattis till mig att jag inte sovit något. Känner mig så duktig hahahaha.

PUSS.



Jag är den med rött hår. Men det förstod ni kanske :).

Emma

Glad Lucia :)<3

2009-12-13    10:01:48    http://ynklig.blogg.se/
anna

lite mysigt att var auppe länge ju, även om man är död dagen efter :)

2009-12-13    13:19:03    http://addspirit.blogg.se/
anna

ja det är på nätterna allt händer haha

2009-12-13    14:35:36    http://addspirit.blogg.se/
Hanna

Ha en fin lucia!

2009-12-13    15:55:24    http://helh.blogspot.com
Erika

Glad Lucia och tredje advent till dig =)



Så tråkigt när människor tar livet av sig. Hur mörkt är det inte när de inte ser någon annan utväg? Det är svårt att förstå.



Sv. Klart att du kommer att vara snygg vid 30! Jag tycker faktiskt att jag är snyggare nu än jag var när jag var i tjugoårsåldern ;D



Hoppas att du sover gott inatt!



Kramen!



2009-12-13    18:56:53    http://morgondimma.blogg.se/
Kalle

gick du å la dig på morgonen? TOK! ;)

har inte haft en tanke på att det varit lucia faktiskt!

2009-12-13    20:34:55    http://www.vibbkalmar.se/bloggar/kalle-nilsson/
Natasha

Glad Lucia!:) Härlig bild!

2009-12-13    20:47:25    http://www.natashasblogg.se/
Devinia Euvel

sv; Ja, fast har som nyårslöfte att sluta. x) I alla fall så länge Daemon har nyårslöftet att sluta röka. :P

2009-12-13    22:51:51    http://ultrapid.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback