Mumsig snickerskaka

2009-08-23 | 15:14:25 | Direktlänk | Recept | 2 Kommentarer
En dag i veckan bakade jag en god snickerskaka som jag kommer baka fler gånger, den smakade verkligen ljuvligt. Fet men god, mums!

Ingredienser
1 dl strösocker
2 dl kokos
2 dl ljus sirap
1 burk jordnötssmör
1 tsk vaniljsocker
8 dl cornflakes
300 gram choklad (jag använde mörk choklad)


Såhär gör du:
Blanda socker, kokos, sirap och jordnötssmöret i en kastrull och låt koka upp
(rör om under tiden).
Lägg till vaniljsockret och cornflakesen och rör ihop.
Lägg ut bakplåtspapper på en långpanna och bred ut smeten.
Låt stelna i frysen i 20-30 minuter.
Smält chokladen över ett vattenbad.
Ta ut kakan ur frysen och bred över chokladen jämnt.
Låt stelna i frysen i 40-60 minuter.

Hur goda som helst!

Recept tagit ifrån världens finaste blogg http://requiempouruncon.blogg.se

Erika

Det där låter gott.

Jag tycker inte om jordnötter som de är men jordnötssmör går bra och så jordnötssåsen som finns på thai house =)



Sv. Jag var på loppisen runt tretiden ungefär och gjorde inget fynd. Har hört att det ska vara bagageluckeloppis i hörnett nästa helg. Måste kolla upp det närmare.

2009-08-23    20:28:52    http://morgondimma.blogg.se/
frida

åååh låter gott

2009-08-23    22:36:16    http://vardagsbrus.blogg.se/


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback