"Min värld är en liten smutsig värld"

2008-11-16 | 11:10:12 | Direktlänk | | 2 Kommentarer

Min värld-Kent

"I min värld kommer inget gratis 
Ingen tror mig men allt har ett pris 
I min värld hinner ingen läsa längre 
alla skriver på sin biografi 

I min värld är det fegt att va ful 
Det är skillnad förr var det fult att va feg 
Min värld är en liten smutsig värld 
Mina tankar är fula och små 

En gång i tiden 
var jag rädd att varje andetag jag tog 
skulle bli min första sista chans att skriva sanningen ett val 
Och hur som helst och när som helst 
och var som helst kan allt ta slut 
Så stanna klockan ta en timeout 
spara spelet jag har bara ett halvt liv kvar nu 


Min värld ska aldrig röra din 
Din värld ska aldrig röra min 
Kom igen. 
Kom igen 

I min värld har ingen tråkig 
entertainment är mitt andra namn 
Min värld är en bortskämd, gnällig värld 
Kverulanternas kung är jag 
Och hur som helst och när som helst 
och var som helst kan allt ta slut 
så stanna klockan ta en timeout 
spara spelet jag har bara ett halvt liv kvar nu 

Min värld ska aldrig röra din 
Din värld ska aldrig röra min 
Min värld ska aldrig röra din 
Min värld ska aldrig röra din"

Denna låt beskriver ungefär hur jag mår just nu. Jag orkar inte berätta allt. Men jag vill bara vara i någons famn och grina, mot någons axel. Jag är less på att ständigt må dåligt. Ständigt ha ångest. Prestationsångest,ångest över livet,döden,framtiden. Jag är jävligt less.

I dag skulle vi repa men jag fick inget veta, först jag väl var där. Då blev jag irriterad. Bara något sånt kan få mig att börja gråta, jag kan tänka hur dålig människa jag är, jag är expert på att klanka ned på mig själv. Jag vill bara bort härifrån. Kan man bara inte få vila upp sig ifrån livet, ifrån alla tankar? 

Inatt låg jag vaken i flera timmar,tänkte,kunde inte somna, jag är rädd för mycket. Idag är en meningslös söndag, jag vill bara grina ut allt. Jag orkar inte göra något alls. Jag borde komma på vad jag ska tala om på svenskan, men äsch det löser sig? Eller inte. Jag borde ta tag i allt. Det säger jag jämt. Jag vill bara,sova,sova men jag drömmer så  störda drömmar dock. Ska nog fota mig i min nya fina kjol idag, men jag tänker inte låtsas. Vissa dagar vill man inte finnas till, har ni inte också känt så ibland? Egentligen skulle jag kunna pladdra på mer men det tänker jag inte göra. Istället ser jag framemot jullovet och fina människor som är fina. Som inte låtsas. Fast det gör ingen av de som jag tycker är fina. Jag vill hitta någon som jag har massa gemensamt med, men det har jag med flickan långt borta i götet, men då lär min vistelse bli fin där.

Jag behöver verkligen verkligen, vinterskor på tal om inget, ska få ett par av pappa i veckan <3 så jag slipper frysa om mina stackars fötter, så bara har låtsas converse på fötterna som är hål i.

 

Jag tycker om denna bild, och jag vill ha sommar, bada,festival,sitta uppe på tak, picknick,jag vill leva igen.

Nej nu ska jag dricka te och tycka synd om mig själv, det får man göra vissa dagar och se en film. Men vill helst ta en långpromenad i solen men har ju inga vinterskor som är varma eller bra, så jag vill inte gå en långpromenad och bli blöt om fötterna. Usch. Men ikväll är det bra saker på tv och jag ska baka kaka till pappa en vecka i efterskott, så något positivt idag och pappa sa nyss " det är lika bra att ta skorna idag innan vi hämtar Elin" Då blev jag glad! Pappa är bäst! Det är positivt att det är snö också för snö är vackert.

Jaja, nu blev allt lite finare iaf <3! 

Hoppas ni får en fin dag

Ångestpuss


marie

Du har sån bra smak på texter, eller va man ska säga. du borde skriva själv också :)

2008-11-16    15:43:35    http://lillbrun.blogg.se/
panda

älskar den låtan, beskriver min värld rätt bra

2008-11-17    20:48:10    http://pandawhore.blogspot.com


Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback