Utan dina andetag

2008-02-29 | 10:53:45 | Direktlänk | | 0 Kommentarer
jag älskar den låten. I dag blev det en dålig morgon,när jag låg deppig och hade ångest, och orkade inte gå till skolan.... Men jag tycker man får ha såna dåliga dagar, men efter lovet ska jag skärpa till mig iaf.
Sen så klart somnar jag om så klockan blir halv tio, och då får man inte sjukanmäla sig längre,jippi.

Jag drömde konstiga drömmar som var helt åt helvete,vaknade kallsvettig. Drömde att jag var i stockholm och hälsade på jonas, (hans lägenhet såg inte likadan ut som den gjorde när jag hälsade på ). Det var massa konstigt folk där och Jonas eller Lasse fyllde år, Lasse var och handlade mat. Jonas försvann. .Sanna blev deprimerad. Jag också. Vi gick ut på en promenad och Sanna la sig på backen och var helt konstig. Sen skulle jag ringa 112 och då hade jag ingen röst längre, ingen ville hjälpa mig heller som gick förbi. Jag hatar mina sjuka och konstiga drömmar!

Sen drömde jag att vi spelade guitar hero och då om man förlorade ramlade man ner i sjön och nästan dog, haha så jävla sjukt >:<. Just det sen drömde jag att mamma höll på bli sjuk igen,varför drömmer jag sånt hela tin?  För jag är väl rädd för det antar jag..

Varför klagar man på saker och ting hela tiden? Jag har vänner kanske inte så många i Ö-vik,jag har pojkvän, jag får mat,kläder och bostad. Men ändå är man deprimerad, kanske för att jag har det så jävla bra? Finns alltid de som har det sämre eller bättre liksom.

Ska skärpa mig efter lovet och alltid gå till skolan, för nu har det blivit så här denna vecka och förra veckan. Men det har en förmåga att bli så innan lov då jag blir orkeslös och konstig då.
Men kommer inte bli såhär inför nästa lov.
Jag hatar lingonveckan det gör mig på bajsbajs, dåligt humör!!! >.<.

Så idag ska jag läsa Pappa pralin, massa bra bok, kanske beställa någon bok från adlibris eller köpa i morgon, tänkte dra intill stan då och kolla på second hand och bara softilofta lite, fall systeryster har lust ^_^.

Hoppas helgen går mega snabbt, men det kommer den göra,för det gör den alltid.
Jag har insett en sak, pojkvän gör mig inte lycklig, men det gör mig inte gladare, jag tror jag kommer bli lycklig någon gång, men det kommer att dröja.
Det dumma är att just nu känns det som om att jag kommer börja gråta någon gång, när jag umgås med honom igen,för jag behöver gråta, men jag vill inte gråta när jag är med honom, för jag mår ju massa bra när jag är med honom! Han gör mig ju glad.

Jag vill vara någon, men jag är mig själv,jag vill bara vara jag vet inte,jag vill inte vara någonting, men jag vill inte vara ensam, men jag härdar så då går det att vara ensam eller hur?

Jag är så äckligt rädd för att han ska säga, att han inte vill ha mig längre, men jag försöker att inte tänka på det, då lär det nog funka ett bra tag. Men jag menar han är ju snygg och hans insida är super och jag är ingenting.
Jag är luft.
Men enligt andra så är jag tydligen också snygg med skabbigt hår och fett.
Enligt andra är jag bra och en underbar vän.
Så jag får väl tro på det och försöka tänka att jag är snygg än fast jag inte är det.
Kommer iaf bli snygg när jag har klippt mig, vet dock inte hur än, när jag färgat håret igen, när jag har min hästsko i näsan, när jag blivit sminkad på make up store.

Men nej, då är jag ju bara en fake människa!!!! Då ser jag ju ut som egentligen inte gör, om jag har massa smink, det går ju inte.
Men jag vågar ju visa mig utan smink ibland också, så jag får vara fake någon gång ibland!.

Men nu ska jag sluta gnälla, men det är en blogg och jag får skriva av mig. Det dumma är att den oftast är deppig.
Men om jag skriver ett blogginlägg när han är här, så kommer det ju bli glatt, så jag får skriva ett glatt inlägg när han är här ,helt enkelt!!! :D

"Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag ?"

Älskar den låten, för jag tänker på dig då och vad vore jag utan dina andetag sweetheart? <3

Nu ska jag gå och äta frukost och sen vara slapp och sen kommer min syster kalla mig för skolkare när hon kommer hem och äter lunch, är ju en skolkare, har ju glömt att sjukanmäla mig och pappa kommer tro att jag har problem.
Det är min familj i ett nötskal.
Orka bry sig säger jag.



Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback