Ibland så skulle jag vilja slita ut en kroppsdel

2008-04-29 | 23:08:45 | Direktlänk | | 0 Kommentarer
för jag inser inte hur dryg,dum,konstig jag är egentligen.
Jag kommenterar i folks bilddagböcker att de är söta,snygga än fast jag inte känner de.
Men samtidigt jag tycker ju det.
Så borde jag inte få skriva att jag tycker det?

Men ibland så skulle jag bara vilja slita ut en kroppsdel när jag tänker vad människor kanske tänker om mig.
När de ser mig på stan och tänker nog fan vad ful hon är, tjock osv.
Nu låter jag visserligen bara patetiskt, men ibland när jag går hem tänker jag : Undra vad människorna tänker om henne, de kanske tänker att hon är tjock, fult ansikte, ser konstig ut och ibland tänker jag: undra om någon tycker jag är söt? Fast de är bara när jag har mina bra dagar, som inte är alltför ofta.

Ibland kan jag må bra en hel dag och ibland en halv, det är så olika.
Bara liksom en kommentar, en kritisk eller en fråga, kan göra mig deppig.
Jag är så jävla patetisk.
Eller om någon på msn skriver att jag är mullig.
Som en kille skrev här om dagen, det kan bryta ned något så jävulskt eller om någon skulle säga att jag var tjock.
Eftersom jag har haft ätstörningar förut.
Det kan återkomma och vissa dagar vill jag gå ned massor i vikt men jag gör det aldrig.
Istället motionerar jag varenda dag, några km. Motion är ju alltid nyttigt liksom. Eller inte varje dag men varje vardag i alla fall.

Jag är ful,fet, finnig jag vet, nej jag är inte fet, det ljög jag om, jag är lagom.
Men finnig i ansiktet är jag och det gör mig på dåligt humör. Fyra finnar på samma ställe, döda finnar och tonårstid med dålig självkänsla och självförtroende.
Men därför ska jag gå självkänsla och inlärning kursen på individuella valet i 3:an. Hoppas det hjälper.

Patetiskt inlägg jag vet. Men nu blev jag på dåligt humör av en sak och jag hatar mig lite. Men det har jag rätt att göra.



Innan du kommenterar:

Kommentaren granskas alltid innan den publiceras.
Ingen spam eller reklam, de raderas direkt.
Kommentarer som innehåller något dylikt som "lägg till mig på bloglovin'"
  raderas. Jag lägger bara till bloggar som intresserar mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback